"Spală-te pe mâini. Spală-te pe mâini. Spală-te pe mâini",
sunt cuvintele care se aud cel mai des în cadrul căminului nostru de bătrâni,
de când a apărut situația nedorită a pandemiei globale cu noul virus.
Însă nu este nici pe departe singura măsură luată pentru
prevenirea și managementul acestei situații de criză. În situații de criză
trebuie să fii pregătit: să ai deja un plan cu mai multe scenarii sau să
revizuiești planul actual și să fii flexibil în funcție de schimbări. Cert este
că trebuie să iei cele mai bune măsuri într-un timp scurt.
Modul nostru de acțiune pentru a îngriji și proteja pe
rezidenții în vârstă, are două direcții: cea administrativă și cea pentru beneficiarii noștri.
Acțiunile noastre administrative
cuprind măsurile de siguranță, organizarea, managementul intrărilor și
ieșirilor din serviciul rezidențial și comunicarea.
Iar acțiunile noastre în sprijinul beneficiarilor, sunt
în direcția măsurilor de prevenire și de comunicare eficientă.
Măsurile generale pe care
le-am luat în cadrul căminului nostru de bătrâni sunt următoarele:
- Aplicarea măsurilor de distanțare socială, precum evitarea
strângerii mânilor, evitarea contactului la nivelul feței (gură, nas, ochi)
fără a fi spălat mâinile înainte.
- Păstrarea distanței – în cazul
vizitelor ale furnizorilor de produse necesare căminului.
- Evitarea strângerii
mâinilor – angajații noștri trebuie să folosească permanent produse de
igienă și de igienizare.
- Protejarea de strănutul și
de tusea celorlalți.
- Spălarea pe mâini.
Măsurile pe care le-am luat la nivelul serviciilor rezidențiale sunt cele organizatorice, prin care am stabilit persoanele care să asigure
comunicarea și raportarea în timp util a informațiilor referitoare la incidentele
posibile legate de infecția cu Coronavirus.
De asemenea, am luat și alte măsuri pentru managementul
intrărilor și ieșirilor din serviciu rezidenial.
- Suspendarea primirii
vizitelor de orice fel, precum și a activității de voluntariat.
- Completarea de către
fiecare angajat, la intrarea în serviciu, a declarației pe proprie
răspundere dacă a intrat sau nu în contact direct cu persoane suferinde
din cauza infecției cu noul virus - Covid-19, precum și cu privire la prezența/absența
simptomelor specifice infecției atât pentru ele cât și pentru membrii familiilor
cu care locuiesc, inclusiv istoricul călătoriilor acestora.
- Măsurarea temperaturii
fiecărui angajat la intrarea în serviciu și înregistrarea acesteia într-un
registru special.
- Purtarea obligatorie a
măștilor și mănușilor de către personal.
- Limitarea accesului
personalului în alte spații decât cele în care își desfășoară activitate
- Identificarea unei/unor
camere care pot fi puse la dispoziția personalului, în situația în care acesta optează să lucreze pentru mai multe zile în
cadrul serviciului rezidențial.
Măsurile în ceea ce privește sprijinul beneficiarilor noștri sunt următoarele:
- Asigurarea accesului beneficiarilor la serviciile de televiziune, radio, internet, lectură și alte alternative de petrecere a timpului liber în dormitor.
- Organizarea de activități în aer liber, când este mai cald afara, pentru că avem curte, este mult aer curat și liniște.
- Păstrarea distanței sociale, recomandată în această perioadă, respectiv 1,5 m între persoane.
Acțiunile noastre în sprijinul beneficiarilor se îndreaptă către relația cu beneficiarii din comunitate în special cu privire la comunicare, flexibilizarea unor proceduri pentru posibilele reînnoiri ale certificatelor de handicap, managementul intrărilor și ieșirilor persoanelor din incinta centrului rezidențial, cât și controlul intern pentru a preveni și a administra cât mai bine situația generată de pandemia globală din acest an.
Comunicarea este importantă pentru noi și pentru rezidenții
noștrii, de aceea oferim informații telefonic aparținătorilor persoanelor din
comunitatea noastră. Oferim răspunsuri cu privire la diferitele tipuri de
proceduri sau servicii, care au fost schimbate, flexibilizate sau suspendate,
după caz, pentru beneficiarii din comunitate, care solicită informații sau au
neclarități.
De asemenea, oferim informații pe site-ul nostru despre
măsurile pe care le luăm și alte informații de interes general sau cu privire
la situația actuală. Contacăm telefonic sau prin email aparținătorii pentru
certificatele de handicap care expiră în această perioadă și îi informăm cu
privire la prelungirea acestora, precum și a drepturilor aferente.
Pentru a flexibiliza procedurile din această perioadă
dificilă, identificăm soluții alternative pentru beneficiarii care se află în
proces de reînnoire a certificatului sau au programări la comisiile de evaluare
deja stabilite. Se va lua în calcul, inclusiv evaluarea la distanță, prin
telefon sau aplicații care permit apelarea video. În cazul beneficiarilor
pentru care nu s-a identificat o soluție alternativă de evaluare, aceștia vor fi
programați/reprogramați la evaluare, la intervale de timp, care să evite
aglomerarea și cu respectarea măsurilor igienco-sanitare.
Privitor la organizarea și managementul intrărilor și
ieșirilor din incinta centrului nostru. Verificăm persoanele din comunitate, la
intrarea în clădire, pentru a ne asigura că nu au posibile simptome specifice infecției
cu Covid-19. Menționăm că intrarea nu va fi permisă dacă acestea au intrat în
contact cu persoane infectate sau suspecte de a fi infectate sau s-au întors
recent din zone cu risc; tușesc, le curge nasul sau prezintă alte simptome
specifice infecțiilor respiratorii.
Dăm o
importanță deosebită utilizării de materialelor dezinfectante, mănușilor și
măștilor de protecție pentru personalul care interacționează cu publicul.
Pentru dezinfectarea cu soluții pe bază de clor a suprafețelor și podelelor, la
intervale regulate, din zona de acces a publicului, de asemenea, pentru
dezinfectarea băilor; ventilarea spațiilor – nu mai puțin de 30 de minute/zi -;
limitarea accesului accesului autovehiculelor care nu aparțin
instituției în incintă, acordăm o mare atenție.
Pentru un control intern al centrului nostru, ne-am
concentrat atenția și acțiunile astfel:
- am amplasat materiale dezinfectante, prosoape de
hîrtie de unică folosință în locuri vizibile
- asigurăm curățeni și igiena spațiilor de birouri, a
holurilor, sălii de așteptare, obiectelor de mobilier, mânerelor ușilor și
altele
- angajații care prezintă simptome de îmbolnăvire vor
fi trimiți în regim de urgență la medicul de familie
- angajații vor fi instruiți cum să își verifice starea
de sănătate pentru infecții respiratorii
- dacă angajatul are simptome va rămâne acasă
- angajații care au un membru al familiei infectat sau
are suspiciunea de a fi infectat cu Covid-19 ne vor anunța și vor
întrerupe venirea la locul de muncă, până la clarificarea situației
familiale.
Misiunea noastră este de implicare socială în viața acestor persoane vulnerabile, prin îngrijirea zi de zi în beneficiul rezidenților noștri.
In condițiile dificile ale actualei pandemii, Asociatia Casa Lili vine cu rugămintea si apelul nostru de a ne ajuta în combaterea îmbolnăvirilordin cauza virusului care a declanșat epidemia globală 2020.
Casa Lili are nevoie de donații de produse de dezinfecție, igienă și igienizare care ne ajută la lupta în combaterea îmbolnăvirii rezidenților noștri. Aflați detalii!
.
Niciun comentariu:
Write comentarii