Opţiunea pentru acordarea
indemnizatiei de insotitor se exprimă prin cerere adresată în scris direcţiilor
generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv ale
sectoarelor municipiului Bucureşti şi devine valabilă numai pe baza acordului
exprimat în scris al acestora, conform
Ministerului
Muncii și Justitiei Sociale.
Direcţiile generale de asistenţă
socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului
Bucureşti, vor comunica angajatorului, în termen de 5 zile, acordul pentru
opţiunea exprimată în condiţiile prevăzute de lege.
Totodată, este bine de
știut că persoana cu handicap grav care are dreptul la asistent personal, poate
beneficia de indemnizatia de însoțitor numai dacă nu beneficiază de serviciile
unui asistent personal, conform informațiilor Primăriei de sector.
Așadar, pentru a obține
indemnizația de însoțitor trebuie să:
- depuneți o cerere (scrisa de persoana cu handicap sau de
reprezentantul său legal)
- actele necesare (copie buletin; copie certificat de
încadrare în grad de handicap; copie decizie de pensionare și ultimul talon de
pensie, în original, dacă persoana cu handicap este pensionară; copie buletin a
reprezentantului legal.
După 30 de zile de la înregistrarea cererii se va realiza o anchetă socială
pentru a fi verificate îndeplinirii condițiilor de acordare a indemnizației de
însoțitor.
După 30 de zile de la realizarea anchetei sociale, veți fi înștiințat dacă
cererea a fost aprobată sau nu.
Dreptul la indemnizația de însoțitor se va acorda din luna următoare
depunerii cererii.
De asemenea, puteți afla și
Niciun comentariu:
Write comentarii