Documentele necesare în vederea evaluării
complexe sunt următoarele:
Cererea-tip de evaluare complexă în vederea
încadrării în grad de handicap se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în
anexa nr. 4 din HG nr. 430/2008.
Cererea-tip de evaluare complexă poate fi
obţinută de pe site-urile direcţiilor generale de asistenţă socială şi
protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti,
denumite în continuare DGASPC, primăria de domiciliu sau din alte surse.
Documentele necesare în vederea
evaluării complexe sunt următoarele:
- cerere-tip de evaluare complexă;
- copie de pe documentele de identitate;
- documente medicale;
- ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul
primăriei în a cărei rază are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap;
- adeverinţă din care să rezulte calitatea de salariat, în cazul
salariaţilor, copie a deciziei de pensionare şi, respectiv, talon de pensie, în
cazul pensionarilor, adeverinţă conform căreia persoana nu are niciun venit, în
cazul persoanelor fără venituri.
Menţiune – Serviciul de Evaluare
Complexă pentru Persoane Adulte cu Handicap (SECPAH) poate solicita completarea
dosarului cu rezultate ale investigaţiilor paraclinice necesare întocmirii
raportului de evaluare complexă, atât în faza de analiză a dosarului, cât şi în
cea de evaluare propriu-zisă.
Documentele medicale menţionate sunt:
- referat
privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist;
- scrisoare medicală-tip de la medicul de familie,
numai în situaţia primei prezentări la SECPAH;
- copii de pe biletele de externare, dacă este cazul;
- investigaţii paraclinice solicitate de SECPAH;
Cererea-tip de evaluare complexă,
însoţită de documentele necesare:
- se depune de către persoana solicitantă la
registratura primăriei din localitatea de domiciliu/reşedinţă sau la
registratura DGASPC;
- în cazul persoanelor care solicită reevaluarea, se
depune cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al
certificatului de încadrare în grad de handicap;
- se transmite serviciului de evaluare complexă,
obligatoriu, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare, de către
primărie, şi în termen de 24 de ore de la înregistrare, de către DGASPC.
Serviciul de evaluare complexă verifică şi
analizează dosarul persoanei solicitante, care trebuie să conţină documentele
menţionate mai sus, şi, în termen de 5 zile lucrătoare, comunică persoanei în
cauză data planificată la care aceasta urmează a se prezenta în vederea
evaluării. În cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu
documentele necesare.
Evaluarea complexă se realizează în maximum
60 de zile de la data înregistrării cererii şi documentelor la serviciul de
evaluare complexă.
În cazul persoanelor nedeplasabile, în baza
scrisorii medicale şi a anchetei sociale, evaluarea complexă se va efectua la
domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză.
* Serviciul de Evaluare Complexă
pentru Persoane Adulte cu Handicap (SECPAH)
- cerere tip
- scrisoare medicală
- ancheta socială
De asemenea, puteți afla și
Niciun comentariu:
Write comentarii